Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

4dagarsturen i augusti

Av bult - 12 oktober 2012 15:31

Ja, i år så blev det ju en liten resa med min borsa, Shiller och Sunken.

Det var en skön blandresa... Brorsan tog sin springerbobber, Shiller kör en Victory 1750, sunken körde ducato monster 900 och jag körde med shirley... Resan började med att vi tog sikte mot söderköping..




Här är vi påväg mot första färjan, riktigt fint åkväder och som ni säkert vet, jävligt trevliga vägar...


 

Väl i söderköping så bodde vi på en liten camping mitt i stan.. vi trodde att det skulle vara lite klös, men hela staden verkade vara stängd, så vi korkade upp lite rött, tände en grill och avslutade med lite whiskey... det var en mysig dag.

 


morgonen efter var det såklart givet att käka glass, det är nämligen ett måste att äta glass när man är i söderköping...

 


efter att man tryckt i sig sin glass så var det sunken som stod för navigeringen.. nu var det dags att åka till motala, dock sa prognosen att det skulle bli lite kasst väder framåt kvällskvisten så en camping med stugor var vad vi ville ha...

dock visade det sig att det var "Motala Folkracefestival" när vi kom fram till motala så alla stugor var sedan länge bokade, dock drog jag igång munlädret och VOILA, jag styrde en stuga..

 


eftersom att världen även är skitliten så visade det sig att våra stuggrannar (ja, ni ser deras svart skåpbil i bakgrunden) var mina gamla kollegor från peugeot... dom var givetvis i motala för att besöka folkracefestivalen, så efter en god natts sömn så besökte vi festivalen...


 


dock hann vi kvällen innan att besöka motalas fantastiska badstrand...


 


samt spela en runda asgrym bandgolf (vilken jag naturligtvis vann)...

 


nu var vi inne på dag tre... KATRINEHOLM var vårat mål... vi hade än sålänge haft världens röta med vädret, men prognoserna lovade ösregn i hela gamla svea, så vi ringde en camping i katrineholm för att försäkra oss om en liten stuga. Gubben som svarade på campingen blev glad över att vi skulle komma, då det denna kvällen skulle vara allsång på campingen och att "storstjärnor" som Molly Sandén skulle uppträda...


Givetvis hade Molly god smak och valde att posera framför kameran med en snygg man (mig), dessutom så frös hon, så hon fick låna min jeansväst...  


bör tillägga att även katrineholm visade upp sin finaste sida och bjöd på sol och gott vin...

 


nu var vi inne på den sista dagen... den skulle gå hem till stockholm dock via gnesta då en kollega till brorsan hade hus, men framförallt ett garage innehållande blandannat en asfet stelbent pannachopper... dock var batterierna på kameran slut då, så hur den ser ut får ni fantisera om...


hej på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bult - 27 januari 2014 15:19


Tappra är nog ett adjektiv jag vill beskriva alla bultar med efter denna säsong. Så sent som på julafton var Danny ute och rejsade, i full tomtemundering och allt. Straxt därpå köpte Ian min fina dragstar, Kenny sålde sportstern och mackan sålde sin ...

Av bult - 30 september 2013 16:17

... Av någon anledning så försvann Danny i förra inlägget. Även Danny är såklart medlem med sin fina kawa. Inom kort kommer det att komma upp en kort presentation om alla medlemmar i våran eminenta motorklubb. / Ozz ...

Av bult - 30 september 2013 16:12

Ja denna säsongen har för min egna del varit kort, dock har mycket kul hänt så jag har många fina minnen att se tillbaka på nu när vinterrusket närmar sig. Vad det gäller BULT så är vi nu 10 medlemmar. Detta känns skitkul! Ozz - dragstar Paka - m...

Av bult - 2 september 2013 21:40

Ja, vad ska man säga.. Jag har helt enkelt inte haft tid att uppdatera något, man kan väl säga att jag åkt för mycket? Hur som helst så var jag iaf på kjula dragway i helgen och kollade på "Blacksmiths classic dragrace"... Vädret kunde varit bättre m...

Av bult - 25 juni 2013 11:35

Ja, på söndagen blev det mysåka... ute på dalarö visade det sig att paka försovit sig och att Richard Wolf stulit hans hoj samt hans medlemskap... see for yourselves... ...

Skapa flashcards